ΠΑΡΑΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 2

προηγούμενα αρχεία: ΠΑΡΑΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 1

   55.   ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΝ ΚΡΗΤΗ ΣΥΝΟΔΟΥ.

Πρόκειται για χλιαρό κείμενο που δεν ξεκαθαρίζει τη θέση των Αγιορειτών ηγουμένων για τη Σύνοδο της Κρήτης. Αφήνει όμως υπαινιγμούς κατά των διωκτών των μοναχών (προφανώς επισκόπων ή ηγουμένων) που "ως θρησκευτικοί άρχοντες κατακυριεύουσι και εζουσιάζουσι των ανθρώπων... Καταδικάζουν και εξοντώνουν τους άλλους ως αιτίους του κακού διά να διορθώσουν τον κόσμο...!" 

   56.  Μητρόπολη Πειραιώς: «Άβουλα φερέφωνα του Οικουμενισμού οι Μονές του Αγίου Όρους». Με θλίψη, απογοήτευση και αγωνία διαπιστώνουμε τελευταία πως το Άγιο Όρος, που γνωρίζαμε, δεν υπάρχει πλέον, αλώθηκε από τις δυνάμεις του πτωτικού κόσμου και έγινε δυστυχώς θεράπων του σύγχρονου οικουμενιστικού οίστρου. Για να είμαστε ακριβείς, η άλωση αυτή αφορά κατά κύριο λόγο τις Ιερές Μονές, οι οποίες μεταβλήθηκαν σε άβουλα φερέφωνα των θιασωτών του οικουμενισμού.

    Φαίνεται, όμως, ότι στην ανακοίνωση της Διπλής Ιεράς Συνάξεως του Αγίου Όρους (30-6-2017) δεν δίνεται το βάρος στην αξιολόγηση της Συνόδου της Κρήτης, όπως περίμεναν πολλοί και μεταξύ αυτών η μητρόπολη Πειραιώς, γι' αυτό και δεν υπάρχει σαφής τοποθέτηση ως προς τις αποφάσεις της. Η ανακοίνωση επικεντρώνεται στην ηρεμία των πνευμάτων και στη μη δίωξη των μοναχών του Αγίου Όρους...

 

   57.  Δοχειαρίτης ηγούμενος π. Γρηγόριος (3-7-2017): Το «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών». Κριτική από τον ηγούμενο της Ι. Μ. Δοχειαρίου Αγίου Όρους στην απόφαση της Συνόδου της Κρήτης να μετέχουν οι Ορθόδοξοι στο Π.Σ.Ε. (ή WCC). Το άλγος του Ορθοδόξου λαού γι' αυτήν είναι ανίατο, γιατί δεν κατάλαβε ποιος ήταν ο σκοπός της... Δυστυχώς οι κρατούντες εν τη Εκκλησία πιστεύουν και σε άλλες "εκκλησίες" που έφτιαξαν άνθρωποι πονηροί και γόητες...!

    58.  Επισκόπου Αβύδου Κυρίλλου Κατερέλου: Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Κρήτης. Νέα Εκκλησιολογία ή πιστότητα στην Παράδοση; Στην περίπτωσή μας κατ' αρχήν οι σύγχρονοι «αμύντορες» της Ορθοδοξίας θα έπρεπε απαραιτήτως να δείξουν, ποια αίρεση κηρύσσεται απὸ Πατριάρχη "γυμνή τη κεφαλή" σήμερα, ποιες Συνόδους και ποιους Πατέρες και ποιες αιρέσεις εννοεί η Σύνοδος που συνήλθε το 861 και εάν σ' αυτές τις κατηγορίες μπορούν να εντάσσονται οι σύγχρονοι ετερόδοξοι, (οι οποίοι ασφαλώς και δεν υπήρχαν κατά το χρόνο θέσπισης του κανόνα, ενώ στην Ανατολή δεν είχε καταδικασθεί μέχρι τότε ούτε η κακοδοξία του Filioque, είναι δε χαρακτηριστικό ότι ακόμα και κατά τη μεταγενέστερη Σύνοδο του 879/80 καταδικάζεται -εξ αφορμής βεβαίως του Filioque- η οιαδήποτε προσθήκη στο Σύμβολο Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως και όχι αυτή καθ' εαυτή η περί Filioque διδασκαλία). (σελ. 6η).

      Καλόν είναι να επιλύονται τα υπάρχοντα θέματα και όχι να ανοίγονται καινούργια. Το Filioque δεν είναι αίρεση; Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς δεν το βεβαιώνει; Και οι αυτο-αποκαλούμενες ως "εκκλησίες" των αυτοχριομένων ετεροδόξων ψευδεπισκόπων με τις σεβασμιότατες και τους gay ιερείς και τις λεσβίες ιέρειες χρειάζονται Σύνοδο για να κριθούν; Αν δηλ. κάποιος βάλει ράσα και φτιάξει "εκκλησία" χρειάζεται σύνοδο για να κριθεί; Και μπορεί μια σοβαρή Σύνοδος να θέλει "θεολογικό διάλογο" μαζί του;

   Γράφεται: Γιατί οι 4 Ορθόδοξες Εκκλησίες συνεχίζουν την εκκλησιαστικὴ κοινωνία με τις υπόλοιπες 10, οι οποίες συμμετείχαν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης, εάν οι 10 Προκαθήμενοι των Εκκλησιών που συμμετείχαν είναι «αιρετικοί»; Τόση η παράνοια!!!  (σελ. 7η).      Αλλά γιατί να μην το δούμε ανάποδα. Οι 4 Εκκλησίες θεωρούν τη Σύνοδο της Κρήτης κάτι αδιάφορο αν όχι ανύπαρκτο γι' αυτές και έχουν κοινωνία με τις 10. Οι 10 τώρα εφ' όσον έχουν κοινωνία με τις 4 που δεν δέχονται τη Σύνοδο της Κρήτης δεν σημαίνει ότι και γι' αυτές πρακτικά η Σύνοδος είναι άνευ σοβαρής σημασίας ή τουλάχιστον υπό εξέταση και έτσι συνεχίζουν να δέχονται τις 4 σε κοινωνία χωρίς να τις τιμωρούν;  Μήπως αυτή είναι και η λύση του προβλήματος; Δηλ. να θεωρηθεί ότι η Σύνοδος της Κρήτης είναι υπό εξέταση και ο καθένας λέει τη γνώμη του ελεύθερα; Τότε δεν χρειάζονται οι αποτειχίσεις και οι διακοπές μνημόνευσης...

    59.  Αγιορείτες πατέρες: Απάντηση προς την Ιερά Κοινότητα και τους Ηγουμένους των 19 Μοναστηριών δια την κατάπτυστη ανακοίνωση περί της ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου.   Τώρα έρχεστε με ένα κακόδοξο κείμενο, να καθησυχάσετε τον πιστό λαό και τις συνειδήσεις σας πως -δήθεν- η “σύνοδος” της Κρήτης είναι κατά πάντα Ορθόδοξη... Αποστατήσατε από την πίστη επιβάλλοντας, διά της βίας, διδασκαλίες δαιμόνων αυτές που ο «δίλογος» αρχηγός σας, ο κακόδοξος Βαρθολομαίος ψευδοφιλοσοφεί και κοσμικοφλυαρεί...

   Όπως γράψαμε πιο πάνω δεν φαίνεται να υπάρχει σαφής τοποθέτηση της Διπλής Συνάξεως υπέρ της Συνόδου της Κρήτης. Πρόθεση μάλλον των ηγουμένων ήταν το αντίθετο από ότι επισημαίνεται: να μην μετατραπεί το άγιον Όρος σε πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ αντιφρονούντων μοναχών και να ηρεμήσουν τα πνεύματα για να μην υπάρχουν διώξεις, χωρίς να επιβάλλεται φίμωση γνωμών. Η έλλειψη, πάντως, ξεκάθαρης γνώμης των αγιορειτών ηγουμένων για τη Σύνοδο της Κρήτης φαίνεται ότι εσκανδάλισε λίγο - πολύ όλους, μοναχούς και λαϊκούς.

   60.  Το παρασκήνιο του ανακοινωθέντος της Διπλής Συνάξεως του Αγίου Όρους υπό Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου.  Δικαιολογεί εν μέρει το κείμενο το γραφέν, όπως υποστηρίζει, υπό του γέροντος Βασιλείου Γοντικάκη και υπογραφέν υπό των αγιορειτών ηγουμένων στη Διπλή Σύναξη: Πουθενά στο Κείμενο δεν υπάρχει λόγος υποστηρικτικός της συγκλήσεως ή της προετοιμασίας ή των αποφάσεων της εν λόγῳ συνόδου (της Κρήτης)... Μάλιστα στην 5η σελίδα του Κειμένου, γίνεται απερίφραστη απόρριψη της θέσεως της συνόδου της Κρήτης περί της Ρώμης ως δήθεν Εκκλησίας...

   Θεωρεί όμως κρυπτογραφημένες (!) τις θέσεις των Αγιορειτών: Όποιος θα ήθελε καλοπροαιρέτως πλην μάλλον αφελώς να αποκρυπτογραφήσει το Μήνυμα του Αγίου Όρους... και αναρωτιέται ο κ. Αναγνώστου: Που οφείλεται ο «χρησμοφανής» χαρακτήρας του πολυαναμενόμενου Αγιορειτικού Κειμένου; Δίνει δύο λόγους που εξηγούν, παρότι δεν δικαιολογούν, τη στάση των συγχρόνων Αγιορειτών. 1ον ...φόβος των Αγιορειτών απέναντι στην... μεμαρτυρημένη εκδικητικότητα του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως...(!) και 2ον η σταδιακή μέχρι μεταλλάξεως αλλοίωση του πάλαι ποτέ ακραιφνώς Ορθοδόξου και μοναχικού φρονήματος των ιδίων των Αγιορειτών...

     Ο γέροντας Βασίλειος Γοντικάκης, πάντα κατά τον κ. Αναγνώστου, αν και μέμφεται αυτά που λέει ο (καθηγητής) κ. Ζήσης: διότι αν τα αποδεχθεί κανείς όλα αυτά, έτσι όπως τα παρουσιάζουν, δεν μένει τίποτε όρθιο... μετά στην πράξη συμφωνεί μαζί του υποστηρίζοντας: Είναι σαν να θέλουν με όσα ενέκριναν εκεί (στην Κρήτη) να διαγράψουν με μία κίνηση όλα όσα πιστεύομε! Από αυτό συμπεραίνεται ότι η διαφωνία είναι μόνο στο ζήτημα των αποτειχίσεων...  

     61.   Ο ηγούμενος Γρηγόριος της Ι.Μ. Δοχειαρίου: «Το Βατικανό προστατεύεται από σκοτεινές δυνάμεις»! Ο γέροντας Γρηγόριος στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ για τη Σύνοδο της Κρήτης: Αν η σύνοδος της Κρήτης μας έλεγε τι καρπώθηκε η Ορθόδοξη Εκκλησία από αυτόν τον «θεολογικό» διάλογο όλα αυτά τα χρόνια, θα λέγαμε κάτι έγινε. Τώρα αναφωνούμε: «Τίποτα δεν βγήκε ποτέ από τον θεολογικό αυτόν διάλογο για την Ορθόδοξη Εκκλησία». Ο ποντίφικας του Βατικανού ούτε μια πατησιά δεν υποχώρησε από την φρικώδη θεολογία του. Γιατί λοιπόν αγκαλιές και ασπασμούς από τους ορθοδόξους με τον αληθινά μεταμορφωμένο διάβολο της Δύσης;

     Αμφισβητεί το κύρος των οικουμενιστών θεολόγων καθηγητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης λέγοντας: Ισλαμικές σπουδές στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης! Πράγματι, αυτή η Σχολή έχει εισέλθει στον οικουμενισμό από πολλά χρόνια και κολλάει μπρίκια κολοβά... (!) Πως μετά από αυτήν την πτώση να μη δεχθή και ισλαμικές σπουδές μέσα στους κόλπους της;

   Πρέπει να επισημάνομε ότι το Βατικανό μοιάζει ασφαλές, ενώ στην πραγματικότητα οδηγείται στην καταστροφή του 3ου παγκ. πολέμου όπως είναι προφητευμένο, απλώς προσπαθεί να ενώσει όσους είναι για απώλεια, υπό τον πάπα!

      62.  Η αγιορειτική Ρουμανική Σκήτη του Προδρόμου δεν παύει τη μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη. Υπάρχουν όμως 5 μοναχοί, όπως αναγράφεται, «που διαχωρίστηκαν από το μοναστικό σώμα της Σκήτης μέσω της μη συμμετοχής τους στη λειτουργική ζωή, στους οποίους επειδή δεν μνημονεύουν, η οικονομία που εφαρμόζεται στην περίπτωσή τους έχει υπερβεί κατά πολύ τα όρια που θέτουν οι κανόνες». 

    63.  Βιβλίο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας για την Σύνοδο της Κρήτης: Ο Πούτιν έχει θεοκρατικές αντιλήψεις χριστιανικού ιδεώδους, μεσαιωνικού τύπου και καρλομάγνειας μεθόδου! Με λίγα λόγια να μην τα βάζετε με τον πάπα, σαν τον Καρλομάγνο ή τον Πούτιν (ψέμα αυτό), αλλά να συνεργάζεσθε με τις άλλες χριστιανικές Εκκλησίες, όπως αποκαλούνται από τον Μεσσηνίας, γιατί αυτές επειδή δέχονται κάθε είδος ανηθικότητας δεν είναι μεσαιωνικού τύπου, και να αναπτύσσετε τις σχέσεις μ' αυτές, δηλ. τον Οικουμενισμό, καθώς και με τις άλλες θρησκείες, δηλ. την Πανθρησκεία!

      Μην ξεχνάτε την πρόσφατη παρέμβαση του πάπα Βενέδικτου 16ου που λέει για την "Εκκλησία" του, ότι το «σκάφος έχει πάρει τόσο πολύ νερό που είναι στο όριο της ανατροπής»! Αυτά δεν τα λαμβάνει υπ' όψιν του ο μητρ. Μεσσηνίας, ούτε τα πρόσφατα ανοίγματα της Αγγλικανικής Εκκλησίας στους LGBT με τα οποία καταργεί τα σαρκικά αμαρτήματα! Και θέλει να κάνει διάλογο... Θεολογικό!!! (Με Θεό τη σάρκα, ως φαίνεται)...

      Παρατηρούμε όμως, αν δούμε άλλες δηλώσεις του μητροπ. Μεσσηνίας, ότι αυτός όπως και οι άλλοι οικουμενιστές δείχνουν να μην έχουν συμβατούς μεταξύ τους στόχους. Διότι πχ. η παραμονή στο Παγκ. Συμβούλιο Εκκλησιών (ΠΣΕ ή WCC) σημαίνει αποδοχή του νεωτεριστικού πνεύματος στα ηθικά θέματα, με αποτέλεσμα να είναι ζήτημα χρόνου η διείσδυση των αμετανόητων ομοφυλόφιλων στην Εκκλησία, ενώ σε συνέντευξή του: Για τη συμβίωση των ομόφυλων ζευγαριών λέει ότι ο γάμος είναι μυστήριο, έχει συγκεκριμένη δομή και αφορά τη συνύπαρξη, τη συμβίωση, τη συνεύρεση ανδρός και γυναικός. «Όλες οι άλλες μορφές που μπορεί να εμφανίζονται στην κοινωνία εξαιτίας κάποιων επιδιώξεων, για την Εκκλησία είναι αδιάφορο. Η εκκλησία δεν μπορεί να προτείνει τέτοιες μορφές συμβίωσης χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν σέβεται τον κάθε άνθρωπο μέσα από τη δική του διαφορετικότητα».  («ΠΑΤΡΙΣ») Διαβάστε για το βιβλίο του μητροπολίτου Χρυσοστόμου από άλλη δημοσίευση. 

     Να υπενθυμίσομε ότι ο πάπας Φραγκίσκος αντιμετωπίζει τη δυσαρέσκεια των 2/3 των πιστών της "Εκκλησίας" του για τα ανοίγματά του στις άλλες θρησκείες και για την αποδοχή νέας ελευθεριάζουσας ηθικής. (Δείτε) Συνεπώς οι (χωρίς Ορθόδοξη κατάληξη) ενωτικές κινήσεις αφορούν μια μειοψηφία των παπικών, ενώ στην πλειοψηφία δεν θα είμαστε πλέον αξιόπιστοι λόγω ακριβώς της σχέσης μας με την "Εκκλησία" του Φραγκίσκου! 

    64.  (26-7-2017). Ο πρωτοπρεσβύτερος π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος σχολιάζει το κείμενο της Διπλής Ιεράς Συνάξεως του Αγίου Όρους που αναφέρεται στη Σύνοδο της Κρήτης. Ο π. Αναστάσιος βλέπει πολλά θετικά στο «ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ» της 17/30.6.2017. Λέει όμως ότι ο π. Βασίλειος Γοντικάκης, που θεωρείται από πολλούς ο συντάκτης του μηνύματος, επέλεξε να μη μιλήσει με σαφήνεια για τις αποφάσεις της Κρήτης, ούτε θετικά ούτε αρνητικά! 

     65Καθηγούμενος Σταυρονικήτα γέρ. Τύχων: Η ΑκΜ Σύνοδος μέσα από τα κείμενα των αποφάσεών της. Πρόκειται για εγκωμιαστική της Συνόδου της Κρήτης αναφορά, ως Αγίας και Μεγάλης, παρόλο που αυτή υπήρξε μια Σύνοδος προκαθημένων με ξένο τυπικό σε σχέση με τις άλλες Συνόδους της Ορθοδοξίας.

     Υποστηρίζει ότι η Σύνοδος έχει διατυπώσει την πεποίθησί Της δια την μοναδικότητα της Πίστεως της μιας Εκκλησίας και την αδιατάρακτη ενότητά Της εξ αιτίας του συνέχοντος Αυτήν Ιησού Χριστού. Δηλ. δεν θα υπάρξουν αιρέσεις στο μέλλον ...λόγω του συνέχοντος Κυρίου, σαν να μην υπάρχει ελεύθερη προαίρεση στα άτομα τα οποία τα κάνει να αμαρτάνουν ενίοτε και στα δογματικά θέματα. Ήδη από την Εκκλησιαστική Ιστορία των Αποστολικών χρόνων είναι γνωστό ότι από τότε υπάρχουν αιρέσεις! Συνεπώς οι Ορθόδοξοι μπορούν να παρασυρθούν από τους κακοδόξους του ΠΣΕ (ή WCC). Ο γέροντας Τύχων υποστηρίζει το αντίθετο, λόγω της αναγκαστικής συνοχής υπό του Κυρίου... Και επειδή θεωρεί άπτωτους τους Ορθοδόξους, αφόβως προτείνει την ιστορική ονομασία των αιρέσεων ως εκκλησιών!

    Λέει και το εξής εκπληκτικό: Η ονομασία «ετερόδοξοι Εκκλησίαι» δεν έχει καμμίαν σχέσιν και συνάφειαν με την δογματικήν έννοιαν του όρου.(;;;) Έχει μόνον ιστορικήν και κοινωνιολογικήν σημασίαν, χαρακτηρίζουσα όσους κατά καιρούς απομακρύνθηκαν από Αυτήν λόγω των αιρετικών τους πεποιθήσεων, διατήρησαν όμως κατά την ιστορική διαδρομή τον όρον εκκλησία προς χαρακτηρισμόν της αιρετικής τους οντότητας...! Αν επομένως δεν υπάρχει δογματικό περιεχόμενο στο «ετερόδοξοι Εκκλησίαι» τότε πως αυτές έχουν "αιρετική οντότητα";  Αυτό προϋποθέτει ότι και η ονομασία αίρεση δεν έχει δογματικό περιεχόμενο!... δηλ. οι αιρέσεις είναι κάτι άλλο από ότι ξέρομε σαν αιρέσεις...!

     Με λίγα λόγια που το βρήκε ο καθηγούμενος ότι μια σοβαρή Σύνοδος μπορεί να μεταφράζεται από τον καθένα όπως θέλει, αλλοιώνοντας τους  εκκλησιαστικούς όρους και ορίζοντας δική του σημασία, με αποτέλεσμα τραγελαφικές αντιφάσεις; Ή μήπως δεν εκλαμβάνεται ως σοβαρή...;

      Και πως υποστηρίζει ο Αγιορείτης ηγούμενος τους διαλόγους χωρίς λογικά κριτήρια της Συνόδου της Κρήτης με τους ιερείς και ιέρειες της αισχύνης; (παράδειγμα πρόσφατο η Αγγλικανική "εκκλησία" που ψήφισε να αποδεχθεί τα αμετανόητα διαφυλικά (μη άνδρες ή γυναίκες) άτομα. Κορυφαίος "επίσκοπος" λέει ότι οι LGBT δεν είναι αμαρτία).  (περισσότερα).

   Να πως σκέφτονται οι "εκκλησίες" της Δύσης με τις οποίες θα κάνομε διάλογο:... 

Είδηση (24-11-2017): Η εκκλησία της Σουηδίας σταματά να βάζει γένος στη λέξη «Θεός»!...

 

     Γλωσσική ουδετερότητα καθιερώνει η εκκλησία της Σουηδίας όσον αφορά στην προσφώνηση του Θεού. Απαγορεύεται πλέον να χρησιμοποιείται ο προσδιορισμός “αυτός” ή “Κύριος”...! Τέλος σε οτιδήποτε παραπέμπει σε γένος και αφορά στο Θεό αποφάσισε να βάλει η εκκλησία της Σουηδίας, απαγορεύοντας προσδιορισμούς όπως “αυτός” ή “Κύριος”. Αντ’ αυτού, οι κληρικοί καλούνται να χρησιμοποιούν “γλωσσική ουδετερότητα” όταν αναφέρονται στην υπέρτατη θεότητα. 

       Η απόφαση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο κινήσεων της Ευαγγελικής Εκκλησίας των Λουθηρανών, ενόψει της ανανέωσης του εγχειριδίου που περιγράφει τον τρόπο άσκησης των καθηκόντων των κληρικών από άποψη γλώσσας, λειτουργίας, ύμνων και άλλων πλευρών της θρησκευτικής ζωής. 

      Ο γλωσσικός προσδιορισμός αποφασίστηκε σε συνάντηση 251 μελών, που μετέχουν στο όργανο λήψης αποφάσεως της εκκλησίας, που συνεδρίασε για διάστημα οκτώ ημερών. Με έδρα την Ουψάλα, η συγκεκριμένη εκκλησία έχει 6,1 εκ. βαπτισμένα μέλη, σε μια χώρα 10 εκατομμυρίων. Επικεφαλής είναι η γυναίκα αρχιεπίσκοπος Antje Jackelen.  Σε δηλώσεις της προς το σουηδικό πρακτορείο ειδήσεων, η αρχιεπίσκοπος υποστήριξε ότι “θεολογικά, γνωρίζουμε ότι ο Θεός είναι πέρα από τους προσδιορισμούς του φύλου. Ο Θεός δεν είναι άνθρωπος”.  Ωστόσο, η απόφαση έχει προκαλέσει κριτική στη χώρα, με καθηγητές θεολογίας να υποστηρίζουν ότι με τον τρόπο αυτό, η εκκλησία της Σουηδίας δεν σέβεται την θεολογική κληρονομιά και υπονομεύει το Τριαδικό Δόγμα.  (protothema)

           "Εκκλησίες" με μεταλλαγμένο Χριστιανισμό, όπως η Σουηδική, που διακατέχονται από ανθρώπινες εμπάθειες, σβήνουν την παράδοση χιλιετιών γιατί 251 μέλη "σκέφτηκαν" ότι όλες οι προηγούμενες γενιές, είχαν λάθος που έβαζαν αρσενικό άρθρο στον Θεό... Αγνοούν παντελώς ότι ο Θεός είναι ο άνδρας και η Εκκλησία είναι η γυναίκα, και ότι ενώνονται μυστηριακά. Ούτε θυμούνται την Αποκάλυψη που καθαρά μιλάει για τον Χριστό ως υιόν άρρενα, όχι απλώς υιόν αλλά με την αρρενωπότητα του Αγίου Πνεύματος: «Και έτεκεν υιόν άρρενα, ος μέλλει ποιμαίνειν πάντα τα έθνη εν ράβδω σιδηρά»... (Αποκ. 12:5).  Βέβαια δεν μπορούσαν να σκεφτούν διαφορετικά αφού νόμιζαν ότι η γυναίκα ήταν υποτιμημένη γιατί δεν υπηρετούσε στον κλήρο ως ιέρεια ή δεσποτίνα.... και δεν σκέφτηκαν ότι η Παναγία δεν χρειάσθηκε κάτι τέτοιο για να γίνει «η τιμιωτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ». (9η ωδή). Και γενικά υποτιμούν την Θεοτόκο...

     66.   Εξαλλοσύνη από Αμερικανούς οικουμενιστές και αντι-παραδοσιακούς Ορθοδόξους με επιθέσεις στη διδασκαλία και το έργο της σύγχρονης αγιασμένης μορφής παγκόσμιας εμβέλειας, του Αγιορείτη Γέροντος Εφραίμ της Αριζόνα. Δεν είναι σπάνιο να διώκεται από τα πονηρά πνεύματα απ' ευθείας ή μέσω ευκολόπιστων προσώπων, ένας αληθινά σπουδαίος σε πράξη και θεωρία άνθρωπος της Εκκλησίας του Χριστού. Θυμηθείτε μόνο τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.

      ΟΙ συκοφαντίες κατά του γέροντος Εφραίμ αποδεικνύουν τη σπουδαιότητα του πολεμούμενου αληθινού Ορθόδοξου μοναχισμού που αυτός διδάσκει τώρα στην Αμερική, μετά από την πολύχρονη ασκητική εμπειρία που απέκτησε στο άγιον όρος, κάνοντας υπακοή στον μεγάλο ασκητή  γέροντα Ιωσήφ τον Σπηλαιώτη.

        Ο πόλεμος κατά του γέροντος Εφραίμ, φανερώνει τη ρηχή πνευματικά εποχή μας που ήθελε να κάνει και ...Ορθόδοξη Σύνοδο... χωρίς να γνωρίζει την άλφα-βήτα της Εκκλησίας την οποία βιώνει και φυλάσσει άθικτη ο παραδοσιακός αγιορείτικος Μοναχισμός, που επ' εσχάτων των χρόνων ήρθε σε βοήθεια της Αμερικής!

   67.   Ο επίτιμος πρόεδρος του Αρείου Πάγου Βασ. Νικόπουλος κατά της Συνόδου της Κρήτης.  Επιστολή προς τον π. Θεόδωρο Ζήση τον οποίο επαινεί δια τον «πρωτοχριστιανικό ζήλο και αγιοπατερικό θυσιαστικό πνεύμα υπέρ της διαφυλάξεως αλωβήτου και ακεραίας της αμώμητης ορθόδοξης πίστεώς μας, ιδιαίτερα μετά την σύγκληση της δήθεν πανορθόδοξης ψευτοσυνόδου της Κρήτης». 

   68.   Επιστολή των ρουμάνων αγιορειτών πατέρων της Σκήτεως του Τιμίου Προδρόμου Αγίου Όρους που κόβουν το μνημόσυνο του πατριάρχου Κων/λεως.

   69.    Γόρτυνος Ιερεμίας: «Οικουμενισμός, ύπουλο σατανικό κίνημα που το υποκινεί ο Πάπας». «Είστε ορθόδοξοι χριστιανοί, βαπτισμένοι στην άγια Κολυμβήθρα από ορθόδοξο παπά. Κρατήστε, λοιπόν, στερεά την ορθόδοξη πίστη, όπως μας την παρέδωσαν οι άγιοι Πατέρες μας. Όπως την έζησαν οι ευλογημένοι παππούδες και γιαγιάδες μας εδώ στην Επαρχία μας. Γιατί υπάρχει ένα ύπουλο σατανικό κίνημα, που θέλει να αναμείξει την ορθή πίστη μας με άλλα ψεύτικα «πιστεύω» και να μας την παραλλάξει και να μας την ψευτίσει. «Οικουμενισμός» λέγεται το κίνημα αυτό, που δεν είναι απλά μία αίρεση, αλλά αγκαλιάζει όλες τις αιρέσεις. Είναι «παναίρεση». Και τον Οικουμενισμό τον υποκινεί και τον υποστηρίζει ο Πάπας».

  70. 13 Οκτωβρίου 2016. Κυριάκος Κυριαζόπουλος: Η διακοπή μνημοσύνου στοιχειοθετεί το εκκλησιαστικό ποινικό αδίκημα του σχίσματος;

 71.   Από συνέντευξη του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ (επί των εξωτερικών σχέσεων της Ρωσικής Εκκλησίας) στην Romfea.gr (25-1-2018) για τη Σύνοδο της Κρήτης: 

      Ερώτηση: Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας απέρριψε τις αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης. Πιστεύετε ότι μία τέτοια απόφαση δεν θα διαταράξει την ενότητα της παγκόσμιας Ορθοδοξίας;

      Απάντηση: Η συγκληθείσα τον περασμένο Δεκέμβριο Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας δεν απέρριψε αλλά ούτε προσέθεσε κάτι ουσιαστικά καινούργιο στη θέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας έναντι της Συνόδου της Κρήτης, της οποία τη θέση σε βασικές γραμμές την είχε διατυπώσει η Ιερά Σύνοδος ακόμη τον Ιούλιο του 2016.

     Αδυνατούμε να αποδώσουμε στη Σύνοδο αυτή εκείνο το καθεστώς (status) υπό την οποία, όπως ελπίζαμε πάντες εμείς, όφειλε να συγκληθεί, διότι πραγματοποιήθηκε σε παραβίαση της καθιερωμένης αρχής ομοφωνίας όλων των κοινώς ανεγνωρισμένων κατά τόπους αυτοκεφάλων Εκκλησιών. Οι μερικές κατά τόπους Εκκλησίες ζητούσαν την αναβολή της Συνόδου και αργότερα, όταν η έκκληση τους αυτή δεν εισακούσθηκε, απείχαν αυτής. Ως εκ τούτου αδυνατούμε να βλέπουμε τις ειλημμένες στην Κρήτη αποφάσεις ως έχουσες πανορθόδοξη σημασία ή ως δεσμευτικές για όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες.

        Οι διάφορες κατά τόπους Εκκλησίες κατά τρόπο διαφορετικό αξιολογούν την Σύνοδο στην Κρήτη, εν τούτοις είμαι πεπεισμένος και μπορώ να πω ότι το ζήτημα τούτο δεν μας χωρίζει, ούτε μας εμποδίζει να έχουμε κοινωνία και να συλλειτουργούμε. Η απόδειξη αυτών ήταν μεταξύ άλλων οι γενόμενοι τον περασμένο Δεκέμβριο στη Μόσχα εορτασμοί με αφορμή την επέτειο 100 ετών από την επανασύσταση του Πατριαρχείου στη Ρωσική Εκκλησία, όπου συμμετείχαν οι Προκαθήμενοι και εκπρόσωποι σχεδόν όλων των αυτοκεφάλων Εκκλησιών.

      Πεποίθηση μου είναι ότι, ανεξαρτήτως της στάσεώς μας έναντι της Συνόδου στην Κρήτη, ως κατά τόπους Εκκλησίες οφείλουμε να προωθούμε την πανορθόδοξη συνεργασία και στο περαιτέρω, άλλωστε μόνο με κοινές προσπάθειες μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις υφιστάμενες ακόμη μεταξύ μας διχογνωμίες και να ενισχύουμε την ενότητα της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας.

     72.  Εισήγηση Επισκόπου Χριστουπόλεως στο 8ο Διεθνές Συνέδριο Ορθοδόξου Θεολογίας. «Η Α. κ. Μ. Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας: Η Ορθόδοξη Θεολογία στον 21ο αιώνα». Θεσσαλονίκη 21-25 Μαΐου 2018.

      73.   Ελπιδοφόρου Λαμπρυνιάδου, μητροπ. Προύσσης: «Η επόμενη Α. κ. Μ. Σύνοδος, Θεματολογία - προβληματισμοί». Θεσσαλονίκη 21-25 Μαΐου 2018. Στη σελ. 9 θέτει το θέμα να επαναξιολογηθεί ο όρος "αιρετικός" για τους ετεροδόξους!

1-55 άρθρα και σχόλια μετά τη Σύνοδο

 

 

 

Δείτε video-clips με σχόλια γύρω από τη Σύνοδο της Κρήτης στα:

Παρασυνοδικά πολυμέσα

  

και αναλύσεις:  ΣΥΝΟΔΙΚΑ (για τη Σύνοδο)

Αναζήτηση μέσα στο site www.imdleo.gr